Binnenkort zal ik mijn CJ voorzien van een TH350 automaat met een Chevy 350 V8 motor.

Op deze pagina zie je de foto's van de reeds gereviseerde automaat met bijhorende onderdelen, en de opbouw van de Chevy 350.

De automaat wordt achteraan voorzien van een Advance Adapters adapter zodat ik mijn Dana 300 kan monteren achter deze automaat.  Ook komt er een extra diepe B&M carterpan onder, zodat hij ook bij extreme hellingen voldoende gekoelde olie kan aanzuigen.  Ook sluit ik er een B&M temperatuurmeter op aan zodat ik de olietemperatuur in de gaten kan houden.  Een 24.000 GVW B&M koeler zorgt voor de koeling van de olie.  Voor het bedienen van de automaat zal ik gebruik maken van een B&M Sport Shifter.  Eveneens komt er een B&M Holeshot High Performance Torque Converter met een stall speed van 1900-2100 tr/min voor de automaat.

De Chevy 350 wordt eveneens volledig gereviseerd en heeft een 0.030" overmaat zodat de diameter van de Flat Top zuigers 4.030" is.  Met een slaglengte van 3,48" brengt dit de cilinderinhoud op 355,12ci of zo'n 5,82 liter.  De compressie is zo'n 9,2:1.  De nokkenas komt uit een L84 Corvette.  De motor zou een vermogen van zo'n 260 a 270pk en een koppel van zo'n 450Nm moeten opleveren.  Het motornummer is 3970010 en de nummers van de cilinderkoppen zijn 471513.  De inlaatkleppen hebben een extra klepdichting gekregen en de distributieriem is een Heavy Duty.  De motor krijgt verder een HEI ontsteking, Rochester Quadrajet carburateur en Blockhugger Headers.

001  Gereviseerde TH350 automaat 002 003 004 005 De koppelomvormer
006 Advance Adapters om de dana 300 passend te maken 007 Extra diepe carterpan voor de automaat 008 B&M temperatuurmeter 009 B&M oliekoeler 010 B&M shifter
011 Nokkenas en schelpen voor de krukas geplaatst 012 013 Monteren van de krukas 014 De koppen gedemonteerd 015
016 017 De klepzittingen aan het inschuren 018 019 Kleppen monteren met nieuwe dichtingen 020 Halverwege het monteren van de kleppen
021 022 Cilinderkop monteren 023 Met zicht op de Flat Top zuigers 024 Beide koppen aangespannen 025
026 027 028 029 Na montage van de klepstoters en de tuimelaars 030
031 Zicht op de onderkant van het blok 032  Deksel distributieketting geplaatst 033 Carterpan gereinigd 034 Carterpan gemonteerd 035 Kleppendeksels gemonteerd
036 037 Inlaatcollector gemonteerd 038 039  Nog wat onderdelen gemonteerd en alles een vers kleurtje gegeven 040 Met een HEI ontsteking om vochtproblemen te vermijden
041 042 043 Na montage van de benzinepomp en de carburator 044 De Rochester Quadrajet carburateur 045 Na montage van bougiekabels en vacuümleidingen
046 047 Na montage van de Blockhugger Headers en de startmotor 048 049 050