www.jeepershome.be

7/06/2011

info@jeepershome.be

Toen ik mijn CJ in 2004 kocht, viel het mij op dat deze op de body overal rijkelijk voorzien was van plamuur.  Op sommige plaatsen zelfs meer dan anderhalve cm dik!  Na enige tijd en met het flexen tijdens het terreinrijden, ging deze dikke laag plamuur al snel gaan barsten en daar onder dus gaan roesten.  Ook heb ik begin 2008 enkele nieuwe platen in de body gelast, en moesten deze nog eens strak gezet worden.  Bij de vorige eigenaar was de motorkap ook eens open gewaaid tijdens het rijden, met flinke deuken tot gevolg.  Hoog tijd dus om de slechte stukken opnieuw te doen... Het liefst van al zou ik het meeste plamuur willen weglaten, maar omdat de carrosserie al op veel plaatsen gelast is met dikkere platen, en de rest vol putten zit, is dit echt niet meer te doen. Ik ben al blij dat ik de gestampte "Jeep" letters aan de rechterkant van onder het plamuur gekregen heb.  Aan de linkerkant was dit echt niet meer mogelijk!  Van mijn 6-punts rolkooi wil ik ook een 8-punts rolkooi maken.  Dit doe ik door het zwakke raamkader te verstevigen en op 2 extra punten aan de rolkooi te bevestigen.  Daar dit een crossJeep is die meestal toch onder de modder zit, heb ik het schuurwerk beperkt tot machinaal schuren met korrel P120.  Ondanks dat ik dus geen uren geschuurd heb met fijn waterschuurpapier, vind ik het resultaat toch geslaagd!

001 Slechte plaatsen afgeslepen en blank metaal met roestomzetter behandeld 002 003 004 Laswerkje 005 Na een eerste keer opvullen
006 Na 2 x opvullen en schuren 007 Eveneens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de achterlichten in te werken in de carrosserie 008 Klaar voor de grondlaag 009 010
011 012 In grondlaag 013 014 015
016 Plaatje gesneden 017 Om opening van ex snorkel te dichten 018 Na wat lassen 019 En wat plamuur 020 Na opschuren
021 Mijn improvisatie spuitcabine 022 023 024 025
026 Opnieuw in het gekende kleurtje 027 028 029 030 De natte lak was ook een goeie vliegenvanger
031 In de zon wat bakken 032 033 034 De deuken in de motorkap wat uitgedeukt en blank gemaakt 035 Na wat plamuur en schuren
036 Motorkap na 800ml primer 037 Motorkap is opnieuw groen 038 Na de nodige plamuur 039 Na het opschuren 040 In de primer
041 Grill komt nu dus in het rood 042 Achterklep klaar voor de primer 043 044 Achterklep is ook klaar 045 Voorraamframe wat bijgeslepen
046 Buis geplooid die in het frame past 047 048 Het lassen kan beginnen 049 Rondom vast gelast 050 Beugels aan gelast om aan 8punts rolkooi te bevestigen
051 052 Na wat slijpwerk klaar om te stralen en metalliseren 053 Na het metalliseren, plamuren en schuren 054 Na de eerste laag primer 055 En terug wat groene lak
056 057 Voorruit uit plexiglas gemaakt 058 Voorruit gelijmd 059 Motorkap met sticker 060 Grill gemonteerd
061 Wat creatief geweest met rode verf en logo's 062 Originele Jeep logo in het rood geverfd, met V8 logo 063 Aan de linker kant een Mopar Jeep logo aangepast 064 Achterklep met enkele stickers van geplaatste onderdelen 065 Motorkap en voorraamframe aan het monteren
066 Later nog 2 beugels lassen aan de rolkooi om zo een 8-punts rolkooi te bekomen 067 068  Lampen gemonteerd en aangesloten 068 Achterklep gemonteerd 069  Twee extra beugels aan rolkooi gelast om raamkader tegen vast te zetten
070  Het eindresultaat 071 072 073  Klaar voor de Jamboree